ערפול קר - ULV

הכול על ערפול קר - ULV

נכתב ע"י

פורסם ב- 5 בפברואר 2017

ערפול קר ULV – Ultra low volume

ערפול קר או ULV הוא יישום יחודי לפיזור קוטל חרקים (Insecticide) בטיפות זעירות בחלל המטופל.

על מנת ליישם ולבצע ערפול קר אנו נדרשים למערפל, שיפרק את קוטל החרקים לטיפות זעירות בטווח גודל של 1-30 מיקרון, לחלק מהמערפלים יכולת נוספת לכיוונון לטיפות זעירות בגודל 15-30 מיקרון.

בזמן הערפול, התכשיר קוטל החרקים מגיע אל פומית (דיזה) או פומיות המערפל ונחשף לזרם אוויר חזק שמפרק את תוכן התכשיר לטיפות זעירות.

היישום העיקרי של ערפול קר ULV בחללים סגורים הוא יישום של תכשירי קטילת חרקים וחרקי מחסן, תכשירי חיטוי, דאודורנטים לבישום, תכשירים לקטילת חיידקים וטיפול במזיקי צמחים בחממות.

באזורים פתוחים נעשה שימוש בערפול קר לערפולי חוצות לטיפול ביתושים וזבובים כאמצעי לשיטה במעופפים מעבירי מחלות.

בעבר היה נהוג בישראל לבצע ערפולי חוצות בעיקר לטיפול ביתושים בוגרים, בשנים האחרונות עם עליית המודעות להשפעת קוטלי חרקים על האדם והסביבה יחד עם חוסר היכולת לשלוט על  פיזור התכשיר, נאסר ע"י משרד להגנת הסביבה יישום תכשירי הדברה בערפולי חוצות.

כמדבירים בישראל הערפול בשטחים פנימיים ומחסנים מותר רק כאשר התווית של משרד להגנ"ס מאשרת יישום זה לטיפול בחרק המטרה, ערפול חוצות אסור ואם יידרש לטיפול ביתושים או זבובים מעבירי מחלות יחייב אישור מראש של המשרד להגנת הסביבה לביצוע פעולה זו.

היישום ערפול קר – ULV – Ultra low volume מאפשר שימוש בכמות קטנה של קוטל חרקים לטיפול בשטחים ונפחים גדולים, לדוגמה בערפול לחרקי מחסן כמות התכשיר שתיושם תהיה כ – 0.5-1.5 ליטר לשעה.

מערפלים קרים מצוידים בפומיות ייחודיות שמאפשרות בחשיפת התכשיר לזרם האוויר פירוק למיליוני טיפות הזעירות מתפזרות בחלל המטופל ומבטיחות יעילות וספיגה של התכשיר בגוף המזיק או המיקרואורגניזמים.

רוב  המערפלים מפיקים טיפות בטווח גודל של 1-30 מיקרון כאשר גודל הטיפה האפקטיבי ביותר הוא 5-15 מיקרון, טיפות בסדר גודל זה נוטות לרחף באוויר לפרקי זמן של 2-6 שעות ונישאות בזרמי האוויר.

קיימים בשוק מגוון פוגרים בגדלים שונים, הפוגרים הקטנים בדר"כ חשמליים,חלקם בעלי סוללה נטענת שמנתקת את ההגבלה של כבל החשמל, יש לציין שהספקם של חלק מהפוגרים המונעים בסוללה אינו מיטבי, פוגרים קרים ידניים מיועדים לערפול פנימי של שטחים מסחריים כמסעדות, מטבחים ומחסנים.

הפוגרים הקרים הגדולים מיועדים בדר"כ לטיפולים ביתושים וזבובים בשטחים חיצוניים ובשטחים סגורים בנפחים גדולים, פוגרים אילו מונעים בדלק ונישאים על רכבי דבל קבינה או בעגלה נגררת, לחלק מהמודלים יכולת שליטה מתא הנהג והערפול מבוצע בתנועה או בעמידה על פי הנדרש הוראות התווית ובהתאם לתנאי השטח המטופל.

התכשירים לשימוש בפוגרים קרים הם פרתרואידים סינטטיים ופריתרינים, השימוש בתכשירים לטיפול בחרק המטרה יעשה רק על פי הוראות התווית שתגדיר אם היישום בערפול מאושר. בתווית יופיע האם התכשיר נדרש בדילול בחומר נושא כשמן מינרלי או שהוא מיועד לשימוש כתרכיז. היישום בערפול קר מחייב את כל הוראות הזהירות והבטיחות בשימוש בקוטלי חרקים יש לפעול על פי הוראות התווית, בשום מיקרה לא לערפל על מזון כלים ומשטחים שבאים במגע באופן ישיר עם מזון.

יישום ערפול קר מאפשר פגיעה אפקטיבית מידית (knockdown) בחרקים מעופפים, יתושים וזבובים.

ערפול קר בהשוואה ליישום ריסוס סטנדרטי מאפשר פיזור אחיד וטוב יותר של הטיפות הזעירות של התכשיר, הטיפות הזעירות מאפשרות לתכשיר לחדור גם לחריצים ופינות בחלל המטופל וגורם ליציאה של החרקים ממקומות המחבוא.

הערפול יגיע לכל האזורים הפתוחים בחלל המטופל לתעלות בחלקים העליונים שם מצטבר אבק מוצר שמהווה מקור מזון ומקום מוסתר להתפתחות חרקים וחרקי מחסן. הערפול הקר יתקשה לחדור לחללים בין קירות, חללים בתקרות, ציוד תעשייתי במטבחים וארונות.

פעולה בודדת של ערפול קר לטיפול בתיקנים או חרקי מחסן אינו יעיל כיוון שאינו פוגע בכל דרגות ההתפתחות של המזיקים.על מנת שערפול יהיה אפקטיבי נדרשות פעולות נוספות בהם סניטציה וריסוס מקדים של קוטל חרקים שאריתי בו יתקלו החרקים שיצאו כתוצאה מפעולת הערפול.

בערפול קר יש חשיבות רבה לביצוע כיול ויישום מדויק של הוראות התווית כך שנקבל גודל טיפה נכון, טיפה גדולה מידי תשקע מהר וטיפה קטנה מידי תוסט מגוף חרק המטרה ולא תפגע ותידבק לגופו.

גודל הטיפות בערפול קר – ULV זעיר כך שוויזואלית קשה לראות באופן ברור את זרם הטיפות, כיול ושימוש נכון על פי הוראות התווית ייתן תוצאה אפקטיבית.

אין להשתמש במערפלים קרים עצמאיים מונעי דלק באזורים נפיצים או פציצים כטחנות קמח ואזורים נפיצים אחרים, מערפלים חשמליים יהיו בתקן מוגן פיצוץ EX. לפני השימוש יש להתייעץ עם ממונה הבטיחות ומהנדס החשמל של האתר באם המקום נפיץ ואם ניתן להשתמש בציוד זה.

לפני הטיפול על המדביר לוודא:

שרישיונו מאפשר פעילות ערפול, יבדוק בתווית אם לא ברור יקבל אישור מראש מגורמי הרגולציה במשרד להגנ"ס.

לבצע את כל הוראות הבטיחות והזהירות המקדימות הרשומות בתווית התכשיר.

לוודא שהוא מצויד בפילטר וציוד מגן מתאים. לכבות מערכות אוורור ומיזוג.

ליידע ולבדוק פיזית שאין אנשים בשטח המטופל, החזרה על פי הוראות התווית ואוורור.

לבדוק שאין נוכחות של חיות ובעלי חיים בשטח המטופל ולהרחיקם לפני הביצוע.

לכסות אקווריומים ולנתק את משאבת האוויר.

לכסות או להרחיק צמחי בית וצמחי תבלין מהאזור המטופל.

לסגור חלונות ודלתות הצב מודעות אזהרה על ביצוע הערפול בכל פתחי המבנה.

אם הנגיעות היא בתוך הארונות דאג שיפתחו אותם, לא מדובר על ארונות המכילים מזון או כלי מזון, אילו יורחקו מהמקום המטופל.

יש לידע את גורמי האחזקה באתר לפני ביצוע הערפול כיוון שגלאי עשן באתר או בארונות חשמל יכולים לזהות את הטיפות כעשן ולפרוק, על גורמי האחזקה לנטרל אפשרות זו מראש אם ניתנת בטיחותית אם דרישות האתר אינן מאפשרות נטרול לא יבוצע ערפול.

לפני חזרה יש לפתוח לאוורר ולנקות על פי הוראות התווית.

עריכה מקצועית ארז מזרחי על פי – TRUMAN'S SCIENTIFIC GUIDE TO pest control operations.

מגוון מערפלים של חברת איגבה IGEBA  גרמניה הוא חלק ממערך הציוד הטכנולוגי של חברת איתן עמיחי הדברה IPM.

%d7%92%d7%95%d7%93%d7%9c-%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%94-1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

טלפון חרום: עמוס לביא 054-303-8585

שעות פעילות המשרד: 08:00 – 16:00

      1-800-877-777 להזמנות

משרדים ראשיים:

האגוז 4, אזה"ת חבל מודיעין

ת.ד. 918 שוהם 6085001.

פקס: 077-345-5131

טל: 1800-877-777

שרותים

ג'וקים
פרעושים וקרציות
פשפשים
נמלים
עש
חרקי עץ
יתושים
ציפורים

תפריט נגישות